Sportvoeding, deel 1

Elke dag stoppen we eten in onze mond. De ene keer zijn we ons bewust van wat we eten, de andere keer wat minder. Zeker in combinatie met wielrennen is het interessant om te weten welke invloed voeding heeft op je prestaties. In deze serie leer je meer.

 

Ik “duik onder” in de wereld van sportvoeding en supplementen. Kun je sneller worden van bepaalde voeding, of sterker? Hoeveel moet je van wat eten om voldoende energie te hebben. Moet je nu wel of niet voor het sporten eten, en wat moet je dan eten. Wat eet je tussendoor, en wat eet je erna. Zijn kant-en-klare sportreepjes en drankjes goed voor je, of kun je dit ook zelf maken? Dit zijn zo al een paar vragen die bij mij opkomen.

 

In mijn opleiding heb ik geleerd hoe ik (wetenschappelijk) onderzoek moet doen naar iets en hier over te schrijven. Ik ga dan ook niet zomaar voorgekauwde stukje van dokter Google aan jullie voorschotelen. Ik wil jullie goed kunnen informeren, maar vooral het juiste kunnen informeren. De onderwerpen waar ik zelf heel benieuwd naar ben zijn:

  • Koolhydraten
  • Eiwitten
  • Vetten
  • Vitamines en mineralen
  • aanvullende voedingssupplementen zoals bcaa, creatine

 

Nu ben ik ook heel erg benieuwd waar jullie meer over zouden weten?!

 

Liefs, Manon

 

Bron foto: vind je hier

 

 

Geef een reactie op het artikel...