Core stability #4

Tijdens het fietsen gebruiken we onze beenspieren en trainen we ons uithoudingsvermogen, toch? Waar we niet meteen bij stilstaan is dat onze core stability een grote invloed heeft op onze fietsprestaties. In deze serie laat ik je verschillende oefeningen zien die je kunt doen om je core stability te trainen.

In het vorige artikel over core stability kun je lezen wat core stability is en waarom je het moet trainen. Vandaag maar 1 oefening die je zou kunnen doen om je core stability te versterken, want geloof me deze is zwaar genoeg 😉 Voor de oefening geldt, eerst moet de basis goed zijn voordat er verder getraind kan worden. Wanneer je de oefening goed beheerst, kun je variaties gaan toepassen.

 

Alle orginelen2

Commando’s. De uitgangspositie van deze oefening is de plank. Je traint je corespieren, schouders, armen, benen en rug met deze variatie. Je startpositie is de plank, waarbij je erop let dat je rug recht blijft. Druk vervolgens je rechterarm omhoog, tot deze recht is. Doe dit ook met je linkerarm, totdat je beide armen gestrekt zijn. Houdt deze positie 1-3 seconde vast en laat je vervolgens weer je rechterelleboog zakken. Zak ook op je linkerelleboog weer terug, zodat je weer terug bent in de plankpositie.

Doe 10 herhalingen rechts, 10 herhalingen links en maak 3 sets.

 

Veel sportplezier!

Liefs, Manon

One thought on “Core stability #4

Geef een reactie op het artikel...